Aangenaam..

Na mijn studie journalistiek was er geen werk (jazeker de jaren 80) dus startte ik een bedrijf, een uitgeverij voor freelancers. Na een poos wilde Kluwer het overnemen, dat gaf mij weer ruimte voor iets nieuws. In mijn vrije tijd studeerde ik verder, bedrijfskunde ditmaal. Sindsdien heb ik een mooie titel; doctorandus, ik gebruik hem niet. Met zo’n titel ga je iets meer verdienen maar verder veranderde er niet veel. Ik kreeg een mooi gezin, verbouwde ons huis, plaatste een schuur en maakte een dakkapel en bouwde een bootje voor de kinderen. Waarom? Omdat ik graag dingen maak.
Ik startte een uitgeverij (die heb ik nog steeds) met boeken voor ZZP’ers een vaargids een hijskranenboek en een vogelboek. Ik ging youtube films maken over het klussen aan mijn zeilboot. Oh ja, ik startte een kaasfabriekje waar ik Hollandse brie maakte. Het bouwen van de fabriek en het proeven van de kaas vond ik leuker dan het kaasmaken zelf. De Hollandse biologische brie vond zijn weg naar toprestaurants én de supermarkt. Gelukkig wilde de GGZ waar ik toen mee samenwerkte het bedrijf overnemen. Helaas heeft de kaasfabriek de corona pandemie niet overleefd.
Tussendoor begeleid ik startende ondernemers en ben ik docent ondernemen op een hogeschool. Dat is heel leuk maar het ondernemerschap blijft trekken. De vrijheid is belangrijk maar ook de voldoening die tevreden klanten opleveren. Dingen maken, onderhouden en repareren, dat is wat ik graag doe. Bel me voor uw klus 06-43798492.”